Hvordan påvirker valgkampen vælgerne?

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Standard

Hvordan påvirker valgkampen vælgerne? / Hansen, Kasper Møller.

Partier og partisystemer i forandring: Festskrift til Lars Bille. red. / Karina Kosiara-Pedersen; Peter Kurrild-Klitgaard. Odense : Syddansk Universitetsforlag, 2008. s. 149-162.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Harvard

Hansen, KM 2008, Hvordan påvirker valgkampen vælgerne? i K Kosiara-Pedersen & P Kurrild-Klitgaard (red), Partier og partisystemer i forandring: Festskrift til Lars Bille. Syddansk Universitetsforlag, Odense, s. 149-162.

APA

Hansen, K. M. (2008). Hvordan påvirker valgkampen vælgerne? I K. Kosiara-Pedersen, & P. Kurrild-Klitgaard (red.), Partier og partisystemer i forandring: Festskrift til Lars Bille (s. 149-162). Syddansk Universitetsforlag.

Vancouver

Hansen KM. Hvordan påvirker valgkampen vælgerne? I Kosiara-Pedersen K, Kurrild-Klitgaard P, red., Partier og partisystemer i forandring: Festskrift til Lars Bille. Odense: Syddansk Universitetsforlag. 2008. s. 149-162

Author

Hansen, Kasper Møller. / Hvordan påvirker valgkampen vælgerne?. Partier og partisystemer i forandring: Festskrift til Lars Bille. red. / Karina Kosiara-Pedersen ; Peter Kurrild-Klitgaard. Odense : Syddansk Universitetsforlag, 2008. s. 149-162

Bibtex

@inbook{07512e40bbad11ddae57000ea68e967b,
title = "Hvordan p{\aa}virker valgkampen v{\ae}lgerne?",
abstract = "1992 konkluderede Lars Bille i {"}Denmark: The 1990 Campaign{"}, at dedanske valgkampe er bagud sammenlignet med andre landes valgkampe ib{\aa}de deres form og indhold (Bille m.fl. 1992: 79).Men meget vand er l{\o}bet i {\aa}en siden valgkampen i 1990. Samtidigtmed at de traditionelle valgkampselementer som kampagnebusture rundti landet, valgplakater p{\aa} hvert et gadehj{\o}rne, mange politiske l{\ae}serbreve iaviserne og politikernes evige s{\o}gen for at komme i medierne, er der ogs{\aa}sket en hastig professionalisering af valgkampen.Professionaliseringen skete l{\o}bende med en {\o}get offentlig st{\o}tte tilpartierne, f{\o}rst i 1987 og igen i 1995. Partiernes kampagnebudgetter stegogs{\aa}, for eksempel anvendte partierne 77 millioner kr. i 2001, 100 millionerkr. i 2005 og 2007-valget synes ikke at have sat en stopper for den drastiskeudvikling i partiernes kampagnebudgetter. Stadig flere partier anvenderkommunikations- og reklamebureauer, n{\aa}r de politiske slogans skal fastl{\ae}gges(Hansen & Pedersen 2008).",
author = "Hansen, {Kasper M{\o}ller}",
year = "2008",
language = "Dansk",
isbn = "9788776743659",
pages = "149--162",
editor = "Karina Kosiara-Pedersen and Peter Kurrild-Klitgaard",
booktitle = "Partier og partisystemer i forandring",
publisher = "Syddansk Universitetsforlag",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Hvordan påvirker valgkampen vælgerne?

AU - Hansen, Kasper Møller

PY - 2008

Y1 - 2008

N2 - 1992 konkluderede Lars Bille i "Denmark: The 1990 Campaign", at dedanske valgkampe er bagud sammenlignet med andre landes valgkampe ibåde deres form og indhold (Bille m.fl. 1992: 79).Men meget vand er løbet i åen siden valgkampen i 1990. Samtidigtmed at de traditionelle valgkampselementer som kampagnebusture rundti landet, valgplakater på hvert et gadehjørne, mange politiske læserbreve iaviserne og politikernes evige søgen for at komme i medierne, er der ogsåsket en hastig professionalisering af valgkampen.Professionaliseringen skete løbende med en øget offentlig støtte tilpartierne, først i 1987 og igen i 1995. Partiernes kampagnebudgetter stegogså, for eksempel anvendte partierne 77 millioner kr. i 2001, 100 millionerkr. i 2005 og 2007-valget synes ikke at have sat en stopper for den drastiskeudvikling i partiernes kampagnebudgetter. Stadig flere partier anvenderkommunikations- og reklamebureauer, når de politiske slogans skal fastlægges(Hansen & Pedersen 2008).

AB - 1992 konkluderede Lars Bille i "Denmark: The 1990 Campaign", at dedanske valgkampe er bagud sammenlignet med andre landes valgkampe ibåde deres form og indhold (Bille m.fl. 1992: 79).Men meget vand er løbet i åen siden valgkampen i 1990. Samtidigtmed at de traditionelle valgkampselementer som kampagnebusture rundti landet, valgplakater på hvert et gadehjørne, mange politiske læserbreve iaviserne og politikernes evige søgen for at komme i medierne, er der ogsåsket en hastig professionalisering af valgkampen.Professionaliseringen skete løbende med en øget offentlig støtte tilpartierne, først i 1987 og igen i 1995. Partiernes kampagnebudgetter stegogså, for eksempel anvendte partierne 77 millioner kr. i 2001, 100 millionerkr. i 2005 og 2007-valget synes ikke at have sat en stopper for den drastiskeudvikling i partiernes kampagnebudgetter. Stadig flere partier anvenderkommunikations- og reklamebureauer, når de politiske slogans skal fastlægges(Hansen & Pedersen 2008).

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 9788776743659

SP - 149

EP - 162

BT - Partier og partisystemer i forandring

A2 - Kosiara-Pedersen, Karina

A2 - Kurrild-Klitgaard, Peter

PB - Syddansk Universitetsforlag

CY - Odense

ER -

ID: 8772428