Paneldebat: Hvad skal vi med partierne?

Idag er kun godt 4% af danske vælgere medlem af et politisk parti, modsat godt 25% af vælgerne i 1960erne. Men hvorfor har de "nye” partier tilsyneladende succes med at rekruttere og engagere medlemmer, mens de "etablerede” partier bløder? Spiller topstyring og professionalisering en rolle? Gør tonen i debatten? Og er det et demokratisk problem, hvis politiske partier ikke længere kan være en bro mellem borgerne og Borgen?

Demokratikommissionens formand, Lisbeth Knudsen, sætter politikerne i stævne og vil sammen med publikum diskutere partiernes rolle i fremtidens demokrati.

Paneldebatten finder sted den 18. februar 2019 i 35.01.44 på CSS, Københavns Universitet fra klokken 16:30 til 18:00 og panelet består af Uffe Elbæk (formand for Alternativet), Karen Ellemann (gruppeformand for Venstre) og Rune Lund (medlem af Folketinget for Enhedslisten) samt endnu et medlem fra en af de "etablerede" partier (TBC). Forsker i partihistorie ved Københavns Universitet, Karina Kosiara-Pedersen, vil også sidde med i panelet, som moderes af Demokratikommissionens formand, Lisbeth Knudsen.